Polski Związek Tenisa Stołowego rozpoczyna współpracę ze Sport Management Polska (SMP). Celem umowy jest promocja Mistrzostw Europy w tenisie stołowym oraz działania komunikacyjne wokół imprezy.

W tym roku Polska będzie gospodarzem Mistrzostw Europy w tenisie stołowym – Liebherr 2020 ITTF European Table Tennis Championships. W zawodach weźmie udział 45 krajów, których zawodniczki i zawodnicy będą rywalizować o medale w grze pojedynczej, podwójnej oraz mieszanej. Turniej odbędzie się w Warszawie, w hali Torwar. Zawody będą trwały od 15 do 20 września. Mistrzostwa Europy w tenisie stołowym będą jedną z niewielu imprez tej rangi w Europie, które w roku pandemii w ogóle się odbędą.

– Postanowiliśmy podjąć współpracę ze Sport Management Polska ze względu na kompetencje, wieloletnie doświadczenie i sukcesy tej firmy. To jedna z najstarszych polskich firm specjalizujących się w marketingu i kosultingu sportowym. Ma na koncie wiele sukcesów, w tym także w pracy z tzw. dyscyplinami nie mainstreamowymi. Wierzę, że wspólnie osiągniemy cel jakim jest promocja polskiego tenisa stołowego i wejście na najwyższy poziom komunikacji tego wydarzenia. Tym bardziej, że projekt będzie prowadził osobiście szef SMP, Grzegorz Kita. – powiedział Dariusz Szumacher, prezes Polskiego Związku Tenisa Stołowego.

– Rozpoczynamy współpracę ze związkiem sportowym, który może poszczycić się piękną historią oraz wieloma sukcesami sportowymi. Takie nazwiska jak Grubba czy Kucharski to historyczne, wielkie marki polskiego sportu, właściwie ikony. Ale i dzisiejszy polski tenis stołowy to także znane nazwiska i sukcesy. Jedną z najbardziej znanych zawodniczek jest Natalia Partyka a na poprzednich Mistrzostwach Europy polskie zawodniczki wywalczyły złoty i brązowy medal. PZTS to także ponad 700 klubów i ponad 11.000 licencjonowanych zawodników. Do tego ciekawe akcje promujące dyscyplinę takie jak chociażby monumentalny „Pingpongowy Narodowy” czy „Pingpongowe Marzenia z PSE” oraz ważne zawody międzynarodowe sprowadzane do Polski. Na pewno Mistrzostwa nie będą łatwym ani prostym do wypromowania projektem ale posiadają tyle atrakcyjnych walorów i aspektów, że warto zmierzyć się z takim wyzwaniem – mówi Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska.

Od kilku lat polski tenis stołowy znajduje się w trendzie rosnącym. Sukcesy odnoszone są także na arenach międzynarodowych. Medale na Indywidualnych Mistrzostwach Europy seniorów, które odbyły się w Alicante w 2018r. zdobyły Li Qian (złoty medal) i Katarzyna Grzybowska-Franc (brązowy medal).

Polki zdobyły także brązowe medale drużynowe na Igrzyskach Europejskich w Mińsku 2019 oraz na Drużynowych Mistrzostwach Europy w Nantes w 2019r.

Trzy polskie zespoły wystąpią też w nowym sezonie w rozgrywkach Champions League kobiet i mężczyzn. W Lidze Mistrzyń, Polskę będzie reprezentowała utytułowana Enea Siarka Tarnobrzeg, zwycięzca tych rozgrywek z ub. sezonu! Klub z Tarnobrzegu także w sezonie 2020/2021 uznaje się za jednego z faworytów całych rozgrywek. Mężczyzn będzie reprezentował klub Dartom Bogoria Grodzisk Mazowiecki. Od rundy wstępnej zmagania w Champions League rozpocznie drugi nasz przedstawiciel w rywalizacji mężczyzn – Dekorglass Działdowo, zwycięzca rozgrywek o Puchar ETTU w sezonie 2017/2018.

Intensywny rozwój tenisa stołowego odbywa się także na gruncie krajowym. Męskie rozgrywki prowadzone są pod marką „LOTTO Superliga”. Rosnącym zainteresowaniem cieszy się również Ekstraklasa Kobiet. Na skalę ogólnopolską realizowany jest program „Pingpongowe Marzenia z PSE”. Uczestniczy w nim 70 klubów i ok. 1200 dzieci. Corocznie uczestnicy programu „rozgrywają” aż 14.000 godzin.

Bardzo znanym przedsięwzięciem jest także słynny „Pingpongowy Narodowy”. Raz w roku Stadion Narodowy zamienia się w miejsce narodowego, pingpongowego święta. Na płycie stadionu rozstawionych zostaje aż 100 stołów do tenisa stołowego. W zawodach bierze udział ponad 1500 zawodników a imprezę odwiedza ponad 10.000 kibiców.

– Pomimo, że Sport Management Polska kojarzony jest z największymi polskimi projektami marketingu sportowego takimi choćby jak T-Mobile Ekstraklasa czy „Złote lata polskiego pływania” to w rzeczywistości zawsze byliśmy otwarci na różnorodność, na nowe dyscypliny i na swoistą pomoc dla mniej popularnych sportów. Szerokie zainteresowanie sportem i kulturą fizyczną to część zarówno mojego DNA jak i mojej firmy. Mamy przecież szereg doświadczeń w promocji zarówno dyscyplin określanych mianem niszowych jak i niemainstreamowych eventów – mówi Grzegorz Kita.

– Promowaliśmy już przecież z sukcesami Mistrzostwa Europy w piłce ręcznej plażowej w 2019r., Mistrzostwa Europy w kajakarstwie górskim w Krakowie, Reprezentację Polski w Taekwondo przed Mistrzostwami Świata w Mar del Plata czy Runmageddon, gdy jeszcze był mało znany. Wzbudzaliśmy też ponadstandardowe zainteresowanie takimi projektami jak dziecięca Energa Basket Cup czy Ekspedycja Campus Syberia-Mongolia, które osiągały zasięgi mediowe i ekwiwalenty reklamowe kilku a nawet kilkunastokrotnie większe niż ich „naturalny”, organiczny potencjał – mówi Grzegorz Kita.